Ingatlan Hírek

Colosseum Ingatlan Debrecen
Ingatlan közvetítés és Értékbecslés

Egyetlen jó ötletük milliókat hoz a lakásfejlesztőknek

Egyetlen jó ötletük milliókat hoz a lakásfejlesztőknek
Az elmúlt évek ingatlanpiaci fellendülése az ágazati szereplők marketingtevékenységeit is felpörgette: sok esetben a korábbinál nagyobb budget és csapat ennek a bizonyítéka. Közben egyre több eszköz áll rendelkezésre: olyan új technológiák, mint a kiterjesztett valóság, a már szinte alapvető közösségi média és persze a klasszikus PR-megoldások. Mire épül 2017-ben egy jó marketing- és értékesítési stratégia a hazai piacvezetők szerint? Erről volt szó az ingatlanmarketinges kerekasztal-beszélgetésen a Portfolio által szervezett Property Investment Forumon.

A technológiai fejlődés az értékesítés és marketing fő eszközeit és csatornáit is átalakítja, ahogy a legtöbb iparágban, úgy az ingatlanszektorban is. A jelentős ingatlanpiaci bővülés hatására ismét nagyobb hangsúlyt kap a kommunikáció a szektorban. A Property Investment Forumon a magyar ingatlanmarketing-szakértők beszéltek arról, hogy hogyan alakult át az ágazatban a marketing és a PR az elmúlt években.

Kontentmarketing és klasszikus PR


Tóth Barnabás, a CBRE marketingvezetője elmondta, hogy a válság óta a marketinges csapat és a budget mérete is növekedett. Az elmúlt 5-10 évben azonban nemcsak az ingatlanpiac fejlődött, hanem a kommunikációs környezet is jelentősen átalakult: megnőtt a kommunikációs zaj, ezért a nem jól célzott üzenetek könnyen elveszhetnek az éterben. "Ebben a környezetben abszolút érvényes a kevesebb néha több elve, ezért mellőzzük az öncélú üzeneteket, és csak akkor kommunikálunk, ha tényleg fontos mondanivalónk van" - tette hozzá a marketingvezető, aki szerint integrált szemléletre van szükség, amiben a hagyományos PR-nak épp olyan fontos szerepe van, mint a közösségi médiának.

Az eseményeknek hagyományosan nagy szerepük van az ingatlanszakmában, főleg a B2B kommunikációban, ezért erre minden alkalmat megragadunk: épületátadás, alapkőletétel. Ezek a rendezvények jellemzően sokba kerülnek, de nagy médialefedettséget biztosítanak, ezért továbbra is az eszköztárunk alapvető elemei


-véli a Mátray Csenge, a WING Zrt. marketingkommunikációs igazgatója. A kontentmarketinget szerinte a klasszikus PR jól meg tudja támogatni, és fordítva. Illetve a natív cikkek lehetőségeivel is élnek, ami nem újdonság, mivel korábban szakértő véleményekkel is megjelentek a médiában.

Alapvetően egy kommunikációs mixben kell gondolkodni, amit jól kell összeállítani, és ebben minden csatornának, eszköznek megvan a szerepe


- tette hozzá.

Rácz Andrea, a HB Reavis marketing- és PR-menedzsere elmondta, hogy a cég májusban váltott arculatot, és a korábbi konzervatív vonalat, egy nyitottságot és professzionalizmust egyszerre sugalló koncepcióra cserélték. A szakértő továbbra is fontosnak tartja a klasszikus PR-t, ami mellett a kommunikációban egyértelműen előtérbe került az utóbbi néhány évben az egyedi tartalom és a jó sztori.

Robotok és szenzorok: a retail jövője


A branding és értékesítés új trendjeivel foglalkozó kerekasztal-beszélgetés előtt két előadást hallhatott a közönség arról, hogy a technológiai fejlődés milyen változásokat eredményez az értékesítés és a kereskedelem területén:
  • Starcz Ákos, a Next Wave Europe Managing Partnere nyitotta az előadást és néhány példával szemléltette, hogy bár az e-commerce sok szempontból új korszakot nyitott, emberi erőforrásra továbbra is szükség lesz, méghozzá jelentős mennyiségben. Ezt többek között az Amazon Go bevásárlási technológia esettanulmányán mutatta be: a jövő áruházaiban nincsenek eladók, kasszák vagy sorban állás, de rengeteg szakemberre van szükség egy ilyen üzlet létrehozásához és működtetéséhez.
  • Winkler Zsolt, a MOL Csoport Nyitott Innovációs Hub vezetője arról beszélt, hogy az iparban már megkezdődött a robotika térnyerése, de ez még csak a kezdet: a jövőben számos feladatot átvesznek az emberektől a gépek, akik egyre emberszerűbbé válnak. Hamarosan humanoidok jelennek meg a munkaerőpiacon, olyanok, mint például a Boston Dynamics gyorsan világhírűvé vált Atlas robotja, amely meglepően emberszerű és nagyon jól hátraszaltózik.

Starcz Ákos

Winkler Zsolt


Kiterjesztett valóság az ingatlanértékesítésben


Benkő Orsolya, a CPI Hungary marketing managere arról beszélt, hogy ők szintén továbbra is fontos szerepet szánnak a klasszikus PR-nak, például gyakran szerveznek eseményeket.

Mégsem lehet szó nélkül elmenni a digitális fejlődés mellett: a cégnél jelentős újítás volt nemrég a kiterjesztett valóság (augmented reality) technológia alkalmazása, amellyel eddig két projektet lehetett bejárni, és ez a tapasztalatok szerint nagy segítséget jelentett az értékesítőknek.

Szintén a marketingkommunikációs trendek változását emelte ki Szirtes Bernadett, a Duna House Holding Nyrt. marketingigazgatója. A kiterjesztett valóság alkalmazása a Duna House-nál is jellemző valamilyen szinten, de mivel nem mutatkozott széles körben igény a 3D-s túrákra, csak exkluzív ingatlanoknál érhető el ez a lehetőség. Úgy látja, hogy mindenképp új megközelítésre van szükség a PR-t illetően, hiszen rengeteg új lehetőség lép a klasszikus megoldások helyére.

Ez például azt jelenti, hogy tartalomgyártóként is tekint magára a cégcsoport, például olyan kiadványokkal, piaci elemzésekkel, értékes tartalmakkal, amelyeket szívesen átvesz, szemléz a sajtó, tehát a natív elemek is egyre nagyobb szerephez jutnak a vállalati kommunikációban


-tette hozzá a marketingigazgató, aki kiemelte, hogy a 2016-os tőzsdére lépés pozitív hatással volt a cégcsoport imidzsére, főleg a bizalomnövekedés terén, ami az ingatlanközvetítői piacon nagyon fontos. Ezenkívül üzletfejlesztési szempontból komoly lépés volt az utóbb időben az egyedülálló ügyfélértékelő rendszer bevezetése, valamint a magánszemélyek beengedése a weboldalra, ami meglepő nyitás egy új piaci szegmens irányába, tekintve, hogy a cégcsoport legértékesebb felületéről van szó.

A projekteknek is kell márka


Frey Tímea, a Futureal marketingvezetője arról beszélt, hogy a Cordia példája is mutatja, hogy nagyon fontossá vált a projektek márkázása és a hozzájuk kapcsolódó imázsépítés, főleg B2C irányban.

Bár a PPC-kampányok (Facebook, Google) hatékonyak a lehetséges vásárlók, érdeklődők elérésében, a márkaépítéshez nem sokat tesznek hozzá, ezért továbbra is nagy szükség van médiamegjelenésekre, tartalommarketingre, illetve a Facebook még mindig egyre erősebb márkázási felület Magyarországon.

Benkő Orsolya (CPI Hungary) elmondta, hogy bár náluk az utóbbi években a CPI márkanév bevezetése volt a kiemelt cél, az irodaházak esetében ő is fontosaknak tartja a projektek márkázását, főleg a megfelelő célcsoportok megszólítása, elérése érdekében. Mátray Csenge pedig arról beszélt, hogy náluk kezdettől fogva az egyes projektek - például a Skylight City - márkázásán van a hangsúly, majd az ismert projekteken keresztül hozták be a köztudatba a WING márkanevet.

Forrás

Főlap Ingatlan Egyetlen jó ötletük milliókat hoz a lakásfejlesztőknek

Domain név eladó!

Érdeklődni illetve ajánlatot tenni e-mail-ben lehet:

iroda @ colosseumingatlan.hu

vagy a

Kapcsolat Menüben


Animált felhőkép

Felhőkép

 

Hőtérkép

Oldal Találat

Látogatók
1
Cikkek
841
Cikkmegtekintések találatai
172634

Előrejelző oszlop

Ki olvas minket

Oldalainkat 62 vendég és 0 tag böngészi

Hírdoboz